כרגע באתר
4
4
5
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

שלטים

שלטים הם כרטיס הביקור של כל חברה, מותג, עסק או ארגון. שלטים הם בדרך כלל הדבר הראשון שאנו יודעים על חברה

20/05/2010
שלטים מקיפים אותנו בכל מקום שאליו נלך. שלטים הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים העירוניים בעולם המערבי. החידושים הרבים בתחום השלטים יכולים לגרום לנו לחשוב בטעות ששלטים הם המצאה מודרנית. אך למעשה שלטים קיימים מאז המצאת הכתב.
מאז ומעולם בני האדם השתמשו בכיתוב כדי להעביר אינפורמציה זה לזה. בעבר שלטים שימשו בעיקר לשם הכוונה, מתן מידע וזיהוי של מקומות. בעבר שלטים היו חרוטים על קורות עץ או חצובים באבן. כיום החומרים שמהם מכינים שלטים הם רבים ומגוונים: פלסטיק, עץ, נירוסטה, ברזל, פח, מדבקות, שיש, אבן ועוד.

גם הטכניקות לייצור שלטים הלכו והשתכללו עם השנים. ישנם שלטים תלת מימדים, שלטים מוארים, שלטי מדבקות שלטי ניאון ועוד. הודות למגוון הטכניקות והחומרים לייצור שלטים, ניתן לראות כיום שלטים בכל מקום ובכל גודל.

סיבה נוספת לשימוש המרובה בשלטים היא התרבות הקפיטליסטית שבה אנו חיים. בעידן בו ההתייחסות לכל אדם בכל גיל היא אך ורק בהיבט הצרכני, גם השלטים מגוייסים לטובת מלאכת השכנוע והפיתוי. שלטים נועדו לגרום לנו, הצרכנים, להסתקרן ולברר עוד על החברה או המוצר. שלטים נועדו לגרום לנו להזדהות עם המותג או החברה ולרצות לקנות את מוצריה.
כשמדובר בשלטים המוצבים בפתחי חנויות ובתי עסק, השלטים הם אלו שגורמים לנו להחליט האם להיכנס לחנות או לא. פרט לעובדה שהם מספקים מידע חיוני על מהות החנות, אופן עיצובם של השלטים אמור למשוך את קהל היעד אל החנות. תארו לכם שאתם מטיילים ברחוב ובו עשרות חנויות בגדים. הבחירה לאיזה חנות בגדים להיכנס נעשית בהתאם לרושם שחזות החנות מותירה בנו. שלטים שמעוצבים בצבעים, בגופנים ובגרפיקה מעניינת יגרמו לנו להיכנס לחנויות אלו ולא לאחרות.

פעמים רבות שלטים לא מוצבים בפתחי חנויות, אלא בצידי הדרכים כשלטי חוצות. בין אם מדובר במודעה פרסומית ובין אם מדובר בשלטים של לוגו החברה בלבד, לשלטים אלו תפקיד חיוני ביותר. בעידן הקפיטליסטי שבו אנו מוצפים במסרים פרסומיים מאלפי חברות, כל חברה נלחמת על המקום שלה במודעות ובזיכרון שלנו. כך למשל, מבין עשרות מותגי הספורט שקיימים, כל חברה רוצה שדווקא אותה נזכור יותר מהאחרות. לכן מספיק שחברת נייקי תציב שלטים בצידי הדרכים, על שלטי חוצות, גשרים או בניינים, ושמה יכנס לתודעה שלנו, בין אם נרצה בכך ובין אם לאו. ובפעם הבאה שישאלו אותנו על נעלי הספורט הטובות ביותר, מייד ניזכר בשלטים שראינו ונחשוב על נייקי.
אכן לשלטים יש כוח רב וחשיבות עצומה. שלטים הם כרטיס הביקור של כל חברה, מותג, עסק או ארגון. שלטים הם בדרך כלל הדבר הראשון שאנו יודעים על חברה. פעמים רבות אנו מתוודעים לשלטים של החברה לפני שאנו מתוודעים למוצריה, לשירותיה או לאיכויותיה. לכן לכל חברה או עסק כדאי ואף רצוי להשקיע בשלטים.

השקעה בשלטים באה לידי ביטוי הן בעיצוב השלטים, בגודלם של השלטים, בחומרים מהם השלטים עשויים ובמקום שבו יוצבו השלטים. השקעה בשלטים תתברר במהרה כהשקעה כדאית שמוכיחה את עצמה: יותר צרכנים יכירו את החברה ומוצריה, ויותר לקוחות יקנו מוצרים או ישתמשו בשירותי החברה.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים