כרגע באתר
6
6
0
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

טפסים להעסקת עוזרת בית

על פי החוק בישראל, כל מי שמעסיק עוזרת בית חייב להירשם כמעסיק של עובד בביתו במוסד לביטוח לאומי. כדי להירשם, צריך כמובן למלא טפסים להעסקת עוזרת בית. את כל מידע על התהליך עצמו ועל האפשרויות שעומדות בפניכם למלא את הטפסים ולהגיש אותם – תוכלו למצוא במאמר שלפניכם.

19/05/2015
על פי החוק בישראל, כל מי שמעסיק עוזרת בית חייב לדווח על כך, ולהירשם כמעסיק של עוזרת בית במוסד לביטוח לאומי. הרישום צריך להתבצע בסניף של הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריו, וחייב להיעשות עד שבועיים מיום תחילת עבודתה של העוזרת.
חובת הרישום חלה על כל מי שמעסיק עוזרת בית, כולל על מי שמעסיק עוזרת בית שהיא איננה תושבת ישראל.
הרישום עצמו מתבצע באמצעות מילוי טפסים להעסקת עוזרת בית. את הטפסים ניתן למצוא באתר של המוסד לביטוח לאומי, ואז יש שתי אפשרויות:
למלא אותם באופן מקוון ולשלוח למוסד לביטוח לאומי דרך האתר – לשם ביצוע התהליך המקוון יש להוריד סרגל כלים מיוחד של המוסד לביטוח לאומי, המאפשר את מילוי הטופס ואת שליחתו.

להדפיס את הטפסים – ניתן להדפיס את הטפסים להעסקת עוזרת בית שנמצאים באתר הביטוח הלאומי, למלא אותם באופן ידני ולשלוח אותם בפקס אל הסניף הקרוב או להביא אותם אליו באופן פיזי.

קיימת אפשרות נוספת, והיא פשוט להגיע לסניף של הביטוח הלאומי, למלא במקום טפסים להעסקת עוזרת בית ולהגישם. אמנם זה מחייב הגעה אל הסניף, אבל כך אתם מסיימים את כל התהליך בפעם אחת ויודעים באופן ודאי שהטפסים הגיעו בשלום ליעדם.

מה עושים לאחר הרישום?

מה עושים לאחר הרישום?
לאחר הרישום בביטוח לאומי כמעסיקיה של עוזרת בית, תקבלו הודעה מהביטוח הלאמי על פתיחת תיק מעסיק. זה המספר שילווה אתכם מעתה בכל נושא הקשור להעסקתה של עוזרת הבית מול המוסד לביטוח לאומי, ותצטרכו לציין אותו בכל פנייה).

יש להמשיך לדווח למוסד באופן שוטף על ההעסקה, ולשלם עבורה את דמי הביטוח הלאומי. התשלום מתבצע מדי שלושה חודשים באמצעות פנקס תשלומים אשר יישלח למעסיק בדואר על ידי המוסד לביטוח לאומי.

מה קורה אם מחליפים עוזרת?

אם העוזרת שעבורה פתחתם את תיק המעסיק במוסד לביטוח לאומי כבר לא עובדת אצלכם, אבל אתם מחליטים להעסיק עוזרת בית חדשה – אתם לא צריכים למלא שוב טפסים להעסקת עוזרת בית. זאת משום שהתיק בביטוח הלאומי נפתח על שמכם ולא על שם העוזרת, ואין שום צורך לשנות שום דבר.

לסיכום: כשאתם מתחילים להעסיק עוזרת בית באופן פרטי, הקפידו לדווח על כך למוסד לביטוח לאומי; מלאו את הטפסים להעסקת עוזרת בית, הירשמו כמעסיקים ושמרו על החוק, על מנת לשמור על זכויותיה של העוזרת ולהימנע מעונשים ומקנסות. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר של המוסד לביטוח לאומי.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים