כרגע באתר
6
3
7
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

המדריך לכתיבת מודעות אבל

התמודדות עם מוות של אדם קרוב או בן משפחה מחייבת בין היתר גם כתיבה של מודעת אבל. במאמר הבא נסביר כיצד עושים זאת ונציג את הדגשים המרכזיים לכתיבה של מודעה מכובדת

08/06/2015
מוות במשפחה או פטירה של אדם קרוב מחייבים חוסן מנטאלי. מלבד הקושי הנפשי, יש שורה ארוכה של סידורים ביורוקרטים איתם צריכים המעורבים להתמודד. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הקשיים היא לשמור על תהליך עבודה מסודר. כדאי לערב אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות, להתאזר בסבלנות ולהציב את הצרכים האישיים בראש סדר העדיפויות. בנוסף, יש כאלה שמתמקדים בסידורים כתחליף להתמודדות עם האבל. חשוב לשתות הרבה מים ולנוח כמה שיותר עוד לפני ההלוויה ותחילת השבעה.
מלבד האמור לעיל, קושי לא פחות שכיח בהתמודדות עם מוות הוא כתיבת\שליחת הודעות אבלות. הן צריכות לשלב בין פרטים טכניים וניסוחים אישיים ועליהן להיכתב יחסית במהירות. רובן נתלות כבר מספר שעות לאחר הפטירה. הן אמורות לפנות לקהל יעד מגוון ועליהן לייצג את הנפטר על הצד הטוב ביותר.

ניסוח, מבנה ועיצוב מודעות אבל

אלו הדגשים העיקריים עבור כתיבת מודעות אבל מכובדת לאחר פטירה של אדם קרוב או בן משפחה:

א. ניסוח

חשוב לשמור על ניסוח ברור ופשוט ככל האפשר. יש להימנע ממשפטים ארוכים ולנצל את הגודל כדי להתמקד בפרטים ספציפיים. אפשר לנסח את זה באופן אישי ולהשאיר מקום לביטויי צער, אולם רצוי לזכור את התפקיד הפונקציונלי של המודעה. הניסוח צריך להיות קולע ועליו לכלול פרטים כמו שם הנפטר, מקום ההלוויה, שעת ההלוויה והמקום בו המשפחה יושבת שבעה. אלו הפרטים הבסיסיים וכל מה שמסביבם הוא אינו חובה.

ב. מבנה

שלטים שתפקידם להודיע על אבל נכתבים במבנה פחות או יותר קבוע. המבנה הקבוע אמור לעזור לבני המשפחה ולקרובי הנפטר ולכן כדאי לנצל אותו. במילים אחרות, מודעה מן הסוג הזה היא לא המקום לתת ביטוי לשאיפות אמנותיות. יש לשמור על המבנה וכך להקל גם על הקורא וגם על הציבור הרחב.

ג. עיצוב

ישנן מספר אופציות לעיצוב מודעתך, רובן מעוצבות בצורה בסיסית ותוך שימוש בצבעים שחור ולבן בלבד. כך מצליחות המודעות להעביר את התחושות הקשות, אך עדיין להעניק ערך מוסף של אינפורמציה עבור הקוראים. מומלץ לשמור על העיצוב הקלאסי והסטנדרטי שלהן, או לחילופין לשאוב השראה מתוך קטלוג מודעות קיים. ההבדלים בעיצוב יכולים להיות רק בגודל הפונט, בסוג המסגרת או ברווח בין המשפטים המודפסים על גבי המודעה.
כתיבת המודעה היא רק השלב הראשון בעדכון הציבור הרחב על מות הנפטר. חשוב לא פחות לבחור היטב את בית הדפוס, לשים לב לעמידה בלוח הזמנים ולא לשכוח לבצע הגהה לניסוח. יש לבקש לראות את המודעה לפני שהיא יורדת לדפוס ולאשר כל הדפסה בנפרד ובאופן אישי.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים