כרגע באתר
2
5
4
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

איך להקים עסק עצמאי?

אם אתם מתכננים להקים עסק עצמאי, קודם כל נאחל לכם בשעה טובה והרבה בהצלחה. עכשיו, כדי לסייע לכם להתחיל ברגל ימין את דרככם החדשה, אנו שמחים להציג בפניכם את המדריך המלא לפתיחת עסק – שלב אחרי שלב.

29/06/2015

פתיחת תיק במס הכנסה ובמע"מ

צעד ראשון שצריך לבצע, על מנת קבל היתר עבודה ולשלם לרשויות מסים כחוק. משרדי מע"מ ומס ההכנסה נמצאים בדרך כלל באותו מקום, כך שאתם יכולים לעשות את שני הדברים ברצף. הרישום יהיה כעוסק פטור, עוסק מורשה, חברה או תאגיד – בהתאם לאופיו של העסק שאתם מתכוונים להקים.

פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי

פתיחת תיק במוסד לביטוח לאומי
כל בעל עסק חייב לפתוח תיק במוסד לביטוח לאומי, משום שכעובד עצמאי עליו לשלם דמי ביטוח עבור עצמו.

מה צריך להביא?

על מנת לפתוח את התיקים ברשויות עליכם להצטייד בצילום של תעודת הזהות, חוזה שכירות של המשרד, אישור מהבנק על ניהול חשבון, אישור על הסמכה מקצועית (אם יש) ורצוי להצטייד גם במסמך המעיד על כך שכבר יש לכם לקוח פוטנציאלי. אם אתם פותחים תיק עוסק מורשה וחשבון הבנק שלכם משותף עם אדם אחר – יש להצטייד באישור מהשותף בחשבון לכך שהחשבון יכול לשמש את מע"מ. במקום תצטרכו למלא טופס פתיחת עסק (טופס 821) ואם הכל ילך כשורה – תקבלו בסוף הפגישה מספר עוסק שיהיה לכם מאוד קל לזכור, כי הוא זהה למספר הזהות שלכם.

מציאת משרד

אם אתם לא מתכוונים לעבוד מהבית, תצטרכו למצוא משרד שבו יפעל העסק שלכם. במקרה כזה תצטרכו לפנות אל חברת תיווך שמציעה, בין היתר, משרדים להשכרה, או לחפש בעיתון מודעות על משרדים להשכרה, להגיע אל אלה שנראים לכם מתאימים ולבחור את המשרד שיתאים ביותר לעסק שלכם.

התחלת עבודה

לאחר שנרשמתם כחוק כעסק פטור, מורשה, חברה או תאגיד, ולאחר שהתאקלמתם במקום העבודה החדש שלכם, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להתחיל לעבוד. זה לא כך פשוט, אמנם, כי זה דורש גם עבודה בשיווק, גם ביצוע עבודה על הצד הטוב ביותר וגם התעסקות עם כל מה שקשור לניהול החשבונות, אבל אם אתם אוהבים את מה שאתם עושים – אין בכלל ספק שזה שווה את הכול.

צעד אחד צעד

פתיחת עסק היא צעד גדול עבור אדם, ולכן חשוב מאוד לעשות אותו בדיוק כמו שצריך. אמנם, הצעד הזה כרוך בביצוע מספר פרוצדורות רשמיות מול הרשויות, כי בלעדיהן אי אפשר להתחיל, אבל לאחר שמסיימים אותן (ומסיימים אותן די מהר) – נכנסים לעניינים מהר מאוד וגם הפרוצדורות של הדיווחים החודשיים למע"מ ולמוסד לביטוח לאומי, כמו גם תשלומי מס ההכנסה, הופכים להיות חלק בלתי נפרד מן השגרה.

אז עשו את הצעד, מצאו לכם משרד להשכרה שיעזור לכם להגשים את החלום, ואנחנו מאחלים לכם את כל הטוב שבעולם עם העסק הפרטי החדש שלכם. בהצלחה!
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים