כרגע באתר
7
4
6
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

לנקות ולשמור על הגב

המלצות אורתופדים ופיזיותרפיסטים לשמירה נכונה על הגב.

13/04/2008
פעילות נכונה במהלך ניקיון ועבודות משק הבית יכולה לשמור על בריאות השלד.

הוצאת בגדים מהארון

הוצאת בגדים מן הארון גורמת להרבה מאד אנשים לבצע כיפוף חד ולא נכון ועשויה לפגוע בחוליות עמוד השדרה התחתונות. על כן מומלץ לעמוד על ברך אחת או על שתיהן וכך להעביר את כובד המשקל של הגוף אל אזור הרגליים.

גיהוץ נכון

כשמגהצים, רצוי לעמוד על רגל אחת, והשנייה - מכופפת מעט באמצעות העמדה על שרפרף נמוך. תנוחה זו תורמת לריכוך הלחץ על האגן והגב התחתון

שטיפת כלים

שטיפת הכלים היא פעולה מתישה, במיוחד אחרי שביקרו אורחים. בעת שטיפת הכלים יש להניח רגל אחת מעט גבוה מהשניה, לדוגמא, הכנסת הרגל אל תוך הארונית שמתחת לכיור. יש להחליף בתנוחה בין הרגליים מידי פעם.

אם ממלאים את המדיח בכלים, כמו בהוצאת דברים מהארון, מומלץ לעמוד על ברך אחת או על שתיהן וכך להעביר את כובד המשקל של הגוף אל אזור הרגליים

ניקוי אבק

מטאטא או שואב אבק - יש להקפיד לעבוד עם מוט ארוך על מנת שלא נאלץ להתכופף שלא לצורך, ובעת העבודה עם כלים אלה, יש להקפיד על עמידה זקופה, העברת משקל בין הרגליים, ומידי פעם לבצע הפסקה קלה למתיחות.

להרים ולהתכופף

הרמת משאות או הזזת חפצים כבדים- בכח הידיים והברכיים (הגב זקוף, הברכיים מכופפות, והחפץ צמוד כמה שיותר לגוף). רצוי להתכופף כמה שפחות, אבל אם כבר מתכופפים- אז לא מהגב, אלא באמצעות הברכיים.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים