כרגע באתר
3
8
7
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

דרכים פופולאריות לגיוס עובדים

מנהלים עסק או חברה? המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם והוא מסקר דרכים שונות לגיוס עובדים.

18/02/2016
תהליך כזה מתחיל בדרך כלל כאשר, יש צורך לעמוד ביעדים ואז בעלי תפקידים מתאימים בחברה או בעסק, מחפשים מועמד או מועמדים מוכשרים ובעלי ניסיון, שיוכלו לבצע את התפקיד בצורה טובה ומושלמת, באופן שישיג את המטרות שנקבעו. מעבר לכך, מקרים נוספים בהם, משתמשים בתהליך גיוס עובדים, הם כאשר העובד עצמו מחליט להתפטר ממקום העבודה וכאשר העסק או החברה, נמצאים במגמת התרחבות וזקוקים לעוד עובדים מוכשרים ומיומנים.

איך ניתן לגייס עובדים?

לא משנה מהי הסיבה (אם התפטרות עובד, התרחבות עסק או חיפוש מועמד מומחה ומוכשר), כאשר מבצעים גיוס עובדים, מדובר על תהליך אינטנסיבי, שדורש המון השקעה ובעיקר זמן.
ניתן לעמוד על 4 דרכים עיקריות לגיוס כוח אדם:

שימוש בחברת השמה

ישנן המון חברות השמה, שניתן להעזר בשרותי גיוס העובדים שלהן. הדבר כמובן יחסוך המון זמן והשקעה ויוכל להביא לחברה או לעסק את העובדים הכי מתאימים לביצוע המשרה המוצעת. חברות השמה מתחלקות לחברות המציעות משרות בכל התחומים או בתחומים ספציפיים וממוקדים. לדוגמה, אם מדובר על חברת השמה המבצעת תהליכי גיוס והשמה בתחום גיוס עובדים ERP, יופיע באתר שלה מנוע חיפוש עם תחומים רלוונטים למערכות מידע והמועמד יוכל לבחור את ההתמחות שלו והאזור בו הוא מחפש את העבודה. מנוע החיפוש יציג בפניו משרות רלוונטיות, הוא יגיש את קורות החיים שלו ובעלי התפקידים המתאימים בחברת ההשמה, יבחנו ויראו אם אכן מתאים לתפקיד. במידה ותהיה התאמה, זה יוזמן לראיון עבודה ולהמשך תהליך גיוס, שבסיומו יסתיים בעבודה בחברה או בעסק שהציע את המשרה.

מענה לפניות של מועמדים

להרבה מאוד עסקים או חברות, יש דף "דרושים" באתר הרשמי. בדף זה, מרוכזות כל המשרות הפתוחות והרלוונטיות עם תיאור לצידן. כך יכול המועמד לראות אם הוא עונה על הדרישות ובהתאם לשלוח את קורות החיים לאימייל של החברה/העסק. מעבר לכך, גם אם אין דף דרושים, ישנם המון מועמדים ששולחים את קורות חייהם ומנסים לצור קשר עם הארגון ולהציע מועמדותם לתפקידים שונים, המתאימים להשכלה שלהם.

מודעות דרושים

כיום יש מספר לא מבוטל של אתרים בהם מרוכזות מודעות דרושים. האתרים הללו מתחלקים למספר סוגים בהם, אתרים עם מודעות דרושים מכל התחומים או אתרים המתמחים בגיוס עובדים לתחומים מסוימים ואז מרכזים בתוך האתר אך ורק מודעות רלוונטיות.

שיטת עובד מביא חבר

שיטה זו מוכרת מאוד, בעיקר בקרב חברות היי-טק. העובד יפרסם את מודעת הדרושים בפרופיל הפייסבוק שלו או ישלח אותה במייל לחבר שלו, במידה והוא חושב שזה עשוי להתאים למשרה – מבחינת כישורים ומבחינת השכלה וניסיון. החברה בדרך כלל תתגמל את העובד, במידה וגיוס החבר אכן הצליח.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים