כרגע באתר
3
3
4
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

תקלות ברכב – עשה ואל תעשה בעצמך

בעבר הרחוק הגברים היו מבלים את יום שבת בטיפול ברכב שלהם, שכלל לא רק שטיפה ידנית, אלא גם תיקונים שונים ומורכבים למדי. האנשים באותה תקופה נשענו במידה רבה על היכולות שלהם, ופנו למוסך רק במקרים של תקלות חמורות. מה השתנה, ואיך הגענו למצב שבו הפסקנו אפילו לשטוף את הרכבים שלנו?

19/02/2013

שינויים בענף הרכב

עם השנים, תעשיית ייצור הרכבים הלכה והשתכללה. יותר ויותר פריטים ברכב הפכו מרכיבים מכניים לאלקטרוניים, המופעלים באמצעות חשמל. אם את הרכיבים המכניים היה אפשר לתקן באופן עצמאי, אז בשביל תיקון של חלקים חשמליים כבר צריך מוסך מוסמך. דוגמה מצוינת היא זו של החלונות. כשמנגנון הפתיחה היה ידני, היה קל יחסית לתקן אותו בבית. כיום אף אחד כמעט לא עושה זאת באופן עצמאי, וכולם פונים לשירותי מוסך.

מה אפשר לתקן בבית?

מה אפשר לתקן בבית?
התיקונים שאפשר וכדאי לעשות לבד ברכב הם אלו שלא נוגעים בחלקים החיוניים ביותר שלו, כלומר גיר ומנוע. אפשר להחליף שמן ומים באופן עצמאי. ניתן גם להחליף צמיגים לבד (במקרה ואתם יודעים שהצמיגים תקינים, או לחילופין לבדוק אותם אחרי ההתקנה). אפשר להחליף פילטר אוויר ושמן, להחליף את המראה (מבלי להחליף את בית המראה, רק את המראה עצמה), כמו גם ניתן להחליף את הנורות בפנסים. בכך פחות או יותר מסתכמת היכולת של האדם הפרטי לטפל בתקלות הרכב שלו.

באילו סוגים של רכבים ניתן לעשות יותר טיפולים באופן עצמאי?

הכלל בנושא הזה הוא פשוט מאוד – ככל שהרכב פחות מתוחכם, תוכלו לטפל בו ביתר קלות בבית. הבעיה היא שמרבית הרכבים החדשים כוללים מערכות חשמליות מורכבות, המטפלות הן בתפקוד הרכב והן במערכות הבטיחות שלו. אם אתם מעוניינים לטפל ברכב שלכם בבית, אז עדיף שתרכשו רכב ישן.

מתי לא חייבים ללכת למוסך מורשה?

עוד דרך לחסוך בעלויות הטיפול ברכב היא לפנות למוסך מוכר על ידי משרד התחבורה, אך לא כזה של היבואן הרשמי. אם התקלות שהתרחשו הן בחלקים חשמליים ברכב, אך לא חיוניים לתפקודו, אפשר בהחלט לפנות למוסך זול יותר. מעבר לזאת, תיקוני פחחות וצבע אפשר בהחלט להפנות למוסך שאינו מורשה. עם זאת, תקלות רכב הנוגעות בגיר, במנוע, בבלמים ובחלקים חיוניים נוספים זקוקים לידים מיומנות של אנשי מקצוע המתמחים בטיפול ברכבים מהסוג של הרכב שלכם.
בכל מקרה, אם החלטתם לטפל ברכב שלכם בבית, שימו לב שאתם לא הורסים יותר ממה שאתם מתקנים. טפלו בחלקים מכניים, בהחלפה של שמן ומים, בנורות בפנסי הרכב ועוד, אך השאירו את החלקים החשמליים לבעלי המקצוע.

המאמר נכתב באדיבות מרכז שירות "מרתון"

אודות כותב המאמר
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים