כרגע באתר
1
0
7
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

איך מגישים תביעה על נזקי מים בדירה

נזקי מים הם נזקים שכיחים ונפוצים ביותר בבתים פרטיים ובדירות מגורים. בין הנזקים הקשורים למים יכולים להיות נזילה, רטיבות או פיצוץ של צינור מים כזה או אחר, והם עלולים לגרום למחלות, טחב, עובש ולריחות לא טובים.

14/11/2016

הסכנה בנזקי מים בדירה

הסכנה בנזקי מים בדירה
נזקים הקשורים למים בדירת מגורים מהווים סכנה משלוש סיבות. הראשונה שבהן היא כמובן הסכנה הבריאותית, כאמור בפסקה לעיל, רטיבות, נזילה או פיצוץ צינור מים יכולים להוביל למחלות שונות ולירידה ברמה התברואתית בדירה כולה. שנית, ישנה סכנה כלכלית, שכן נזקי המים הם מהיקרים שבנזקים שיכולים לקרות בדירות ובבתי מגורים. הסכנה האחרונה היא הסכנה בדבר שלמות הבית, שנפגמת קשות כאשר נזק כזה או אחר מתרחש.

חשוב לפתור את הנזק הישיר ולמנוע בזבוז מתמשך

הדבר החשוב ביותר, והראשון במעלה בעת נזק מים דירתי, הוא לעצור את בזבוז המים. הן בכדי לחסוך במים, הן בכדי למנוע נזק מתמשך והן מבחינה כלכלית. טלפנו כמה שיותר מהר לחברת הביטוח שלכם שתפנה אתכם לאינסטלאטור. הקפידו ודרשו שהאינסטלאטור יגיע עוד באותו יום בכדי למנוע את התפתחותו של הנזק והתרחבותו. דאגו שהאינסטלאטור מבצע תיקון מספק, גם אם אין זה התיקון הסופי, בכדי למנוע את המשך בזבוז המים.

התמודדות מול חברת הביטוח

לאחר שדאגתם להפסקתו המיידית של הנזק, התפנו להתמודד עם תביעת הביטוח שלכם בגין הנזק. דרשו תיקון איכותי, על ידי חברת קבלן או אינסטלאטור מוסמך ואל תתפשרו על טיב התיקון. חברת הביטוח וכך גם חברות הקבלן שבדרך כלל עובדות תחת חברת הביטוח ינסו לחפש דרכים שונות להוזיל את עלויות התיקון, אך לכם בתור לקוחות מותר להציב דרישות לגבי התיקון, ורצוי שתעשו זאת.

הגשת התביעה תיעשה במקביל לתיקון הנזק

תיקון נזקי מים הוא תיקון ארוך. מלבד התיקון המיידי של הנזק, תיקון נזקים מסוג זה בדרך כלל מצריך תיקון ארוך טווח שמערב החלפת צנרת או תשתיות לצד תיקון פרטים אסתטיים שנפגעו מהנזק. מומלץ שהגשת התביעה לחברת הביטוח תיעשה במקביל לתיקון הנזק, גם אם זה אומר שאתם תצטרכו לשלם לחברת התיקונים תחילה ואז תקבלו החזר מחברת הביטוח. דאגו כי חברת הביטוח שלכם לא מושכת אתכם, הן בתיקון והן בהחזר הכסף.

התמודדות מול תאגיד המים

לא תמיד נשים לב לנזילה או הרטיבות מרגע התרחשותם (סימנים חזותיים לא בהכרח יופיעו מההתחלה), דבר שלעיתים אנחנו מגלים רק כאשר מגיע חשבון המים של אותו חודש. על פי חוק, חברת המים מחויבת ליידע אתכם כאשר ישנה נזילה כלשהי המגדילה את חשבון המים שלכם מעבר לגבולות הסביר. במידה והיא לא עשתה זאת, דאגו לדרוש את כספכם חזרה (בדרך כלל תקבלו לפחות חלק ממנו) שכן, לא הייתה לכם שום דרך לדעת על המתרחש.

כשמדובר בבריאות שלכם בביתכם - אל תתפשרו

הבריאות שלכם, כספכם, רמת החיים שלכם, תשתיות ביתכם ומראהו החיצוני, כל אלו מוטלים בסכנה בעת התרחשותם של נזקי מים. דאגו לטפל בנזקים מסוג זה באופן מיידי, שכן, במצבים כאלה הזמן הוא גורם מכריע בהחמרת המצב או עצירת הנזק. דרשו את המגיע לכם מהאינסטלאטור ששולחת חברת הקבלן, מחברת הביטוח ומחברת המים, כי סביר שאלו לא יעשו זאת בשבילכם.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים