כרגע באתר
9
6
6
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

פתיחת עסק בתחומים תחרותיים

עסקים רבים היום קמים ונסגרים מאוד מהר. על מנת לפתוח עסק יש לנהל אותו בצורה חכמה. בכתבה הבאה נסביר כיצד אפשר לפתוח עסק מצליח ללא חשש מכישלון.

17/07/2017

למצוא את המקום הנכון

למצוא את המקום הנכון
ישנם עסקים שבהם אין כל כך משמעות למיקום גיאוגרפי מרכזי, ואילו באחרים – כן. כאשר מקימים חנות מקוונת גדולה, למשל, יהיה טיפשי למדי למקם את העסק בנמל תל אביב. מחסן שמקבל סחורה ומשווק אותה או משרדי הנהלה שאינם מקבלים קהל עדיף למקם במקום פחות מרכזי, שבו השכירות נמוכה ושיש בהם תועלת לוגיסטית. יש אזורים מסוימים שבהם מקובל מאוד למקם עסקים מסוימים – יש אזורים שבהם ממוקמים בעיקר עסקים בתחום הפיננסים, יש אזורים שבהם קיימים מחסנים לוגיסטיים גדולים, יש רחובות מסוימים שיש בהם יותר חנויות הלבשה והנעלה וכן הלאה. המקום הנכון שבו כדאי לפתוח עסק בתחום תחרותי צריך לקחת בחשבון את מיקום המתחרים, מהיכן מגיעים לקוחות, עלויות שכירות למטר וכיוצא באלה.

לפנות לפלח שוק מוגדר

אפילו עסק שקובע את משכנו במקום מאוד נחשק ומרכזי, ואם נישאר בדוגמא שהצגנו קודם – נמל תל אביב, אין בכך כדי להבטיח הצלחה. בתחום תחרותי, כאשר יש הרבה עסקים דומים הפונים לאותם הלקוחות, כדאי לפחות בהתחלה לשרטט פלח שוק מוגדר. עדיף שיהיה זה פלח שוק שחברות יותר גדולות או מנוסות או שעסקים יותר ותיקים מתקשים לספק את צרכיו באופן משביע רצון. אם מדובר ביבואן שעונים, למשל, הרי שכדאי לבדוק מה קורה עם פלחי שוק יוקרתיים במיוחד, מה קורה עם פלח הצעירים, מה קורה עם ציבור הצרכנים חובבי הספורט שמחפשים שעונים ספורטיביים וכן הלאה. מי שימצא פלח שוק ראוי ויצליח לרכוש נאמנות לקוחות, יבנה לעצמו בסיס עסקי יציב.

השקעה בשיווק

כעסק חדש בתחום תחרותי, אי אפשר להצליח בלי להשקיע ולשים דגש על השיווק. אך לא כל השקעה בשיווק תביא אל ההצלחה. יש להשקיע בשיווק דרך ערוצי פרסום יעילים עבורכם – אלה שבהם תוכלו להגיע בדיוק אל פלח השוק הנכון לכם. פונים לצעירים? שווקו דרך מועדונים, ברשתות חברתיות ובאוניברסיטאות. פונים לאימהות צעירות? שתפו פעולה עם אתרי אינטרנט שמספקים מידע בדיוק להן. משווקים מזון בריאות? חפשו את בדיוק את המקומות שבהם חובבי הבריאות מבלים וקונים.

תוכנית לעסק החדש

מה עוד חשוב לעשות כדי להצליח עם עסק חדש? חשוב לפעול בצורה מתוכננת ומחושבת. כבר מההתחלה כדאי לערוך תוכנית עסקית מפורטת. חשוב ליצור תחזית של הכנסות. חשוב לדעת מראש כמה עובדים דרושים לעסק ומה הרכב ההוצאות לשנה הראשונה לכל הפחות. לאחר מכן, כדאי להחליט אם רוצים לפעול לבד או עם שותף, האם רוצים שותף שקט או שותף פעיל.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים