כרגע באתר
7
1
8
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

תקלות נפוצות בגיר אוטומטי

הגיר האוטומטי ברכב שלכם מקרטע? זה הזמן להבין מה התקלות הכי נפוצות בתיבת ההילוכים האוטומטית. הכרה זו תוכל לסייע לכם במקרים מסוימים לאתר את מקור הבעיה בעצמכם וכן להכין אתכם היטב לקראת ההגעה למוסך.

14/01/2018

מה עושים כשהגיר מחליק?

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בגיר אוטומטי לרכב היא בכך שהוא מחליק תוך כדי המעבר בין ההילוכים. במצב כזה, ההילוך אינו משתלב בצורה תקינה כיוון שהדסקיות אינן צמודות וזה קורה בגלל חוסר שמן או לחץ שמן פנימי נמוך מאוד. בדרך כל להתקלה קורת בגלל מחסור בשמן בגלל יציאה כלשהי שלו או בלאי מוגבר של משאבת השמן, כאשר יכול להיות שיש בלאי גם לחלקים מכניים אחרים. יכול להיות שהתקלה קורת גם בגלל פיקוד חשמלי לקוי ולפתרון יש צורך לבצע בדיקה מעמיקה של המערכת.

גם תיבת ההילוכים יכולה להתבלות

אנו משתמשים ברכב כל הזמן ולמרות שהשחיקה שלו יכולה להיות קטנה לאורך שנים, יש אזור אחד שיכול להישחק יותר מכולם וזהם לא דווקא הגלגלים אלא תיבת ההילוכים. אמנם נדמה לכם שבגלל שיש לכם גיר אוטומטי אז תיבת ההילוכים שלכם לא עובדת בצורה מאומצת כמו תיבת הילוכים ידנית אך גם תיבת ההילוכים האוטומטית עובדת, פשוט בלי שאתם מפעילים אותה. אם אתם שומעים רעשים מוזרים חשוב מאוד לטפל בבעיה מיד, כאשר שמיעת חריקה נפוצה מאוד.

כמה נוזל הילוכים צריך להיות?

אולי לא ידעתם אבל בתיבת ההילוכים יש נוזל והנוזל הזה נקרא נוזל הילוכים. נוזל ההילוכים הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת והוא צריך להיות במפלס תקין. גיר אוטומטי יכול לפעול בצורה לקויה אם אין מספיק נוזל הילוכים, כי הוא זה שמאפשר את פעולתו החלקה באמצעות שימון. תיבת ההילוכים האוטומטית הינה מערכת סגורה שבתפקוד תקין אינו צורך שמן. אם המפלס יהיה נמוך, יכול להיות שיש נזילה ממקום כלשהו או שהמילוי שלו לא היה תקין. את מפלס השמן חשוב לבדוק באופן קבוע.

מה עושים כשהגיר לא משתלב?

בעיה של גיר רכב שאינו משתלב הינה בעיה שכיחה יחסית. זה מצב שיכול להיות מייאש ולעתים ההילוך יצטרך הפעלת כוח רבה מאוד כדי להצליח להשתלב כמו שצריך אם כי הבעיה הזו לא תיפתר לבדה וצריך טיפול מקצועי שיבין ממה היא נובעת. בדרך כלל מדובר על נוזל הילוכים נמוך מאוד שמונע את ההשתלבות החלקה, ובדרך כלל זה מלווה ברעשים מעצבנים ומלחיצים. מצב כזה דורש טיפול כי לא בטוח שזה הנוזל ויכול להיות שיש בעיה עם תיבת ההילוכים עצמה.

גיר מתמהמה

אמנם לגיר אין רצונות משלו אך הוא יכול להתמהמה ולעשות דיליי די מעצבן בהעברת הילוך. כך שההעברה לא תשתלב עם המהירות של הרכב, דבר שיכול להוביל לצריכת דלק גבוהה, לפגוע במערכת ולגרום לה לבלאי גדול יותר וגם לספק לכם חווית נסיעה ירודה יותר. בתיבת הילוכים ידנית, הרכב כולו ירעד ברגע שיש בעיה בהילוכים, אך בתיבת ההילוכים האוטומטית הבעיה תיראה כמו התמהמהות ברעש שהמנוע מוציא בדרך כלל אחרי שאתם משלבים הילוך, שאמור לבשר לכם שהוא פועל בעוצמה הנכונה ביחס למהירות.

אם תתעלם הסכנה לא תיעלם

אין ספק שהבעיה הכי גדולה בגירים אוטומטיים ובכלל בעולם הרכב היא השאננות. נהגים רבים בישראל רואים שנדלקת נורה ברכב ולא מבינים מה היא עושה ובמקום ללכת למוסך, לשאול מישהו שמבין או לכל הפחות לבדוק בספר הרכב, דבר חינמי שלוקח בדיוק 5 דקות, הם מתעלמים ומחכים שהבעיה תיפתר לבד. מצב כזה גורם לעוד בלאי וחשוב לקבל טיפול מקצועי בהקדם.
המאמר באדיבות: סופר גיר – מכון גירים אוטומטיים
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים