כרגע באתר
2
5
7
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

לימודי תקשורת דיגיטליים

עולם הדיגיטל מרכז תחת קורת גג אחת מגוון רחב של אמצעי תקשורת. אם רוצים ללמוד על זה לעומק, צריך לבחור בקפידה את המסלול הנכון לפי מה שמתאים עבורכם ולדעת להתכונן לכך לפני.

22/07/2019

העברת המסר

העברת המסר
העידן הנוכחי מתאפיין בשימוש במחשבים ובאמצעים דיגיטליים לצורך העברת מסר בין מוען ונמען. כתוצאה מכך, התקשורת הדיגיטלית גם מרכזת בתוכה כלים שונים שאותם כדאי להכיר על מנת להשתלב בענף.

קהל יעד

גברים ונשים בגילאים שונים יכולים ללמוד על העולם של תקשורת דיגיטלית. ראשית, ישנם בתי ספר שמציעים את התחום הזה כחלק ממסלול הלימודים ולקראת מבחן בגרות בתקשורת חדשה. שנית, בחלק ממוסדות הלימוד פותחים מסלולים של לימודי תקשורת עבור תלמידים וחיילים. שלישית, קיימים כמובן מוסדות אקדמיים ומכללות שבהם אפשר ללמוד לתואר ראשון, שני ושלישי בתקשורת עם התמחות בדיגיטל וניו מדיה.

תנאי קבלה

תנאי הקבלה עבור לימודי תקשורת דיגיטלית תלויים ברמת ההכשרה וההסמכה. קורס בסיסי בתקשורת באקדמיה למשל דורש תנאי קבלה מינימאליים כמו ציון בגרות של מעל 80 וציון פסיכומטרי של מעל 550, בעוד קורס קידום אתרים ללימודי תעודה לא ידרוש שום סוג של תנאי קבלה – אלא אם מדובר בקורס מתקדם לבעלי ניסיון. בכל מקרה, צריך לבחון כל מקרה לגופו ולאחר מכן להירשם.

מסלול לימודים

ההבדל העיקרי בין מסלולי הלימודים בא לידי ביטוי בסוג התעודה שאותה מקבלים. במילים אחרות, יש הבדל בתכנים ובמשך הקורס בין לימודי תעודה, לימודי תואר ראשון ולימודים מתקדמים. כמו כן, בתוך מסלולי הלימוד באקדמיה אפשר לבחור האם ללמוד תואר בשני בתקשורת עם או בלי תזה.

מאפייני הלימודים

האקדמיה מתייחסת ללימודי תקשורת כחלק ממדעי החברה. עם זאת, הלימודים עצמם שונים מתחומים אחרים ששייכים לאותה פקולטות ואפשר לראות את זה בכמה היבטים מרכזיים:

דגש על הפרקטיקה

תקשורת עוסקת כאמור באופן שבו אפשר להעביר מסר בין מוען לנמען. אם רוצים ללמד כיצד להשתמש בכלים של תקשורת דיגיטלית, צריך לשים דגש על הפרקטיקה. זו הסיבה שבגללה במהלך קורס קידום אתרים למשל עוסקים רבות בקידום בפועל על גבי פלטפורמות שונות, בעוד בלימודי תקשורת חדשה מתנסים בבניית אתרים, בשיווק דיגיטלי, בניתוח ביג דאטה וכן הלאה.

החשיבות של התמחות

לימודי תקשורת מכינים את הסטודנט לקראת השתלבות בענף. אם הסטודנט רוצה להפוך את הלימודים למקצוע ולקריירה, עליו לעשות זאת במסגרת התמחות. ברוב המקרים, המקום שבו עושים את ההתמחות חשוב לא פחות מהתעודה. לכן כדאי ללמוד תקשורת דיגיטלית במוסד לימודים מוכר ולנצל את הקשרים האישיים עם המרצים על מנת להשיג התמחות במקום עבודה מכובד.

שיעורי מבוא ורקע תיאורטי

השיעורים הראשונים בכל מסלול לימודים של תקשורת דיגיטלית כוללים מבוא ורקע תיאורטי. מטרת המבוא היא להסביר כיצד התקשורת השתנתה עם השנים ואיך היא הפכה לפופולארית ודיגיטלית, בעוד הרקע התיאורטי אמור להרחיב את ארגז הכלים והידע של התלמידים.

לימודי תקשורת להסבה בקריירה

רבים בוחרים קורס קידום אתרים ומסלולים אחרים של לימודי תקשורת דיגיטלית כאמצעי לעשות הסבה בקריירה. במילים אחרות, גברים ונשים בגילאים שונים יכולים כיום להחליט גם בשלב מאוחר יחסית של החיים המקצועיים שלהם על כך שהם רוצים לעסוק בתחום. עבורם, הפתרון האידיאלי יהיה ללמוד לתעודה מקצועית.

אפשרויות תעסוקה

האופן שבו התלמידים בוחרים להשתמש בתעודה ולמצוא עבודה תלוי ביכולות שלהם. בין היתר, אפשרויות התעסוקה שעל הפרק כוללות קידום אתרים באופן עצמאי, השתלבות במשרדי פרסום, עבודה בחברות תקשורת, התמחות בזכייניות הטלוויזיה המסחרית או הגשת מועמדות לחברות יחסי ציבור ותאגידי תקשורת בינלאומיים.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים