כרגע באתר
2
5
7
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

מקומו של הפייסבוק ליד לוחות המודעות המוכרים

כיום, יותר ויותר מחפשי עבודה בודקים את מודעות הדרושים לא רק בלוחות המוכרים, אלא גם בפייסבוק

25/05/2014
הצלחתה של הרשת החברתית מעלה לא מעט שאלות לגבי לוח המודעות המסורתי. האם אפשר לומר בפה מלא כי הפייסבוק הצליח להחליף את העיתון ואת לוחות המודעות? על פי ממצאים ומחקרים אחרונים מתחום המדיה הדיגיטלית, התשובה הרבה פחות חד משמעית מכפי שנהוג לחשוב

פייסבוק היא הרשת החברתית המצליחה ביותר בעולם כבר שנים רבות. השימוש בפייסבוק עולה מדי חודש וכיום לוקחים חלק בתפעול הפרופיל האישי מיליוני אנשים בגילאים שונים. אך מלבד העובדה שפייסבוק בעברית משמשת בתור פלטפורמה להחלפת חוויות ומסרים, יש לה גם משמעות מסחרית אדירה. אחת ההשערות האחרונות קובעת שפייסבוק הצליחה במידה רבה להחליף את לוחות המודעות.

כדאי לעקוב אחר האבולוציה והשינויים בלוחות המודעות עצמן על מנת להבין כיצד פייסבוק נכנסה לתמונה ואיך היא משפיעה על כל הגורמים המעורבים. לוחות מודעות החלו את דרכן בתור סוג של שלט המוצב במקום מסוים לטובת הציבור הרחב. עם כניסת הרדיו, העיתונים ואמצעי התקשורת המסורתיים, העתיקו לוחות המודעות את המקום שלהן ונהנו מתפוצה אדירה. בשלב השלישי והנוכחי ניתן למצוא את הלוחות בעיקר באתרי אינטרנט ייעודיים.

המאפיינים של פייסבוק בעברית בתור לוח מודעות

הייעוד המקורי של פייסבוק בעברית הוא לא לשמש בתור לוח מודעות, אלא בתור רשת חברתית בלבד. עם זאת, לאורך השנים החלו המשתמשים להעביר ביניהם מידע שחופף לזה אותו ניתן למצוא בלוחות המודעות הרגילות. עם ההתפתחות של פייסבוק ובעיקר בשל יכולות החיפוש החלו המודעות לתפוס יותר ויותר מקום על גבי הרשת החברתית. התוצאה היא כמות אדירה של מודעות המפורסמות מדי יום ומספר מאפיינים אותם ניתן לזהות באופן בולט:
א. רלוונטיות – מודעה המתפרסמת בפייסבוק לגבי מכירה או קנייה של מוצר מסוים רלוונטית למספר שעות בלבד. העדכונים בפייסבוק לא מפסיקים להגיע ולכן הודעות קודמות נמחקות במהירות. מצד אחד, המשמעות היא נוכחות של מודעות רלוונטיות ועדכניות בלבד. מצד שני, קשה לעקוב אחר המודעה ואורך החיים שלהן מצטמצם.
ב. שפה – פייסבוק מספק אפשרות תקשורת בעברית בין המשתמשים, אך באותה מידה הוא גם חוסם את המודעה עבור גולשים שאינם דוברים את השפה. ניתן כמובן להשתמש בשירותי התרגום של פייסבוק או של מנועי החיפוש, אך לרוב התוצאות מוגבלות ואינן מכסות את מלוא המידע.
ג. קהל יעד – אי אפשר להתעלם מהעובדה שקהל היעד של כל מודעה בפייסבוק הוא יחסית מוגבל. רק החברים של המפרסם ולעיתים החברים של החברים יכולים לראות את המודעה. בניגוד לאתרי אינטרנט המפרסמים מודעות עבור הציבור הרחב, הפייסבוק הוא זירה ללא ספק קטנה ופחות משמעותית.
לסיכום, אי אפשר לומר כי הפייסבוק החליף את לוחות המודעות באופן מלא ומוחלט. מי שרוצה להשיג את המקסימום מארגז הכלים המקוון יכול להשתמש גם ברשת החברתית וגם באתרים ייעודיים, וכך ליהנות מכל העולמות.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים