כרגע באתר
3
3
4
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

כיצד בוחרים מנהל לאולם אירועים?

אולם אירועים המעוניין לגייס לשורותיו מנהל חדש חייב להקפיד על שורה ארוכה של בדיקות. במאמר הבא נסביר מה תפקידו של מנהל אירועים ונדגיש את השיקולים החשובים בתהליך הגיוס

25/05/2014
כל אולם אירועים חייב שיהיה לו מנהל שיעבוד מול הלקוחות, הספקים ונותני השירות. המנהל לא תמיד מגיע מתחום האירועים ולעיתים הגיוס נעשה דווקא מחברות שלא עוסקות בתחום מקביל. יחד עם זאת, החשיבות של המנהל אינה נפגעת והאולם תלוי בו במידה רבה. המנהל מייצג את האולם בכל רגע נתון והוא זה שמקבל על עצמו אחריות. המנהל מתווך בין האולם לבין בעלי האירוע, מכיר את האינטרסים של כל אחד מהצדדים ונדרש לתפקד גם ברגעים מכריעים ולחוצים. תכונות אלו ועוד מחדדות את החשיבות של השקעה בתהליך הבחירה של מנהל אירועים.

השיקול העיקרי אותו אמור האולם להציב בראש סדר העדיפויות במהלך גיוס מנהל אירועים הוא הניסיון. לא משנה אם המועמד מגיע מתחום האירועים או לא, הניסיון חייב להיות חלק בלתי נפרד מארגז הכישורים שלו. ניסיון בניהול עובדים מייצר יתרונות רבים עבור האולם ומונע עוגמת נפש, הפסדים כספיים ופגיעה במוניטין. המנהל חייב להביא איתו מוטיבציה גבוהה וניסיון משמעותי שיכולים לבוא לידי ביטוי באופן מיידי.

שיקולים בבחירת מנהל אירועים

מלבד הניסיון, רצוי להביא בחשבון את השיקולים הבאים טרם בחירת המנהל:

א. המלצות

א. המלצות
בעלי האולם יכולים לפנות אל מעסיקים קודמים של המועמד כדי לדרוש המלצות קונקרטיות. יש להדגיש את החשיבות של ההמלצות בפני המעסיק הקודם ובמידת הצורך גם להציג אותם בפני המועמד. כך ניתן ללמוד על המועמד לעומק ולהבטיח תהליך גיוס יעיל ככל האפשר.

ב. התנהלות מול עובדים

ניסיון בניהול לא תמיד מחייב התנהלות מול עובדים. במילים אחרות, יש הרבה מנהלים המחזיקים בתפקידי מפתח אך אינם אחראיים על כפיפים ברמה היומית. התפקיד של מנהל אירועים שונה מהבחינה הזו, היות והמנהל תלוי במידה רבה בעובדים שלו. רצוי לבדוק את ההיסטוריה של התנהלות המועמד מול עובדים ולוודא כי מדובר על אדם בעל יכולות רלוונטיות.

ג. יחס אישי

יש מקרים בהם פגישה אישית עם מועמד למשרה חושפת הרבה יותר מפרטים טכניים. במהלך גיוס מנהל לאולם אירועים רצוי לשים דגש על היחס האישי שלו, על האינטראקציה מול אנשים אחרים, על יכולת הביטוי, על הייצוגיות ועל ההופעה. כפי שהוזכר, מנהל אירועים הוא אחד הגורמים החשובים ביותר הן עבור הצלחת האירוע והן עבור הלקוחות. עדיף להשקיע במנהל ברמה גבוהה מאשר לסבול מפגיעה בשמו של האולם והעסק.

לסיכום, קל יותר לגייס מנהל אירועים במידה ולוקחים בחשבון את השיקולים הנכונים. יש להתחיל בחיפוש אחר מועמדים מספר חודשים לפני תחילת התפקיד בפועל, להקצות זמן למשימה ולהשקיע בבדיקת הרקע. מעבר לכך, מומלץ לזכור את החשיבות של ניסיון בתפקיד דומה.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים