כרגע באתר
4
1
4
,
3
מודעות
כניסה לאזור האישי

שילוט חניונים בבניינים גדולים ומשותפים

בבניינים המשותפים הנבנים כיום יש חניונים גדולים המחייבים שילוט, סימון והצבת מראות והכוונה. במאמר הבא נסביר באילו אביזרים משתמשים וממה נובע הצורך לשים אותם

12/02/2015

צורך אורבני

צורך אורבני
בניינים גדולים ומשותפים הם צורך אורבני הקיים בכל המדינות המערביות ברחבי העולם. עלייה בתוחלת החיים ובכמות האוכלוסייה מחייבת בנייה לגובה, בין היתר של בניינים משותפים עם עשרות דירות או משרדים. יחד עם זאת, לא תמיד אנו מביאים בחשבון את המשמעות התחבורתית של בנייה מן הסוג הזה.

מבנים משותפים

מחייבים התאמה של חניונים גדולים. אי אפשר להסתפק בחניון סולידי עבור מבנים משותפים. ההנחה היא שכמעט לכל משפחה יש לפחות רכב פרטי אחד. בנוסף, בבנייני משרדים וגורדי שחקים יש להביא בחשבון את רכבי העובדים, הלקוחות, הספקים, נותני השירות, האורחים ועוד.

הקמת חניון

הדרך היחידה להתגבר על העומס הנוצר בבניינים גדולים ומשותפים היא הקמת חניון. תכניות הנדסיות ברמה גבוהה מאפשרות כיום בניית חניונים תוך זמן קצר. בכל חניון של בניין משותף ניתן לאכלס בעת ובעונה אחת מאות ולפעמים אפילו אלפי רכבים. במקביל, יש להביא בחשבון את הנושא של שילוט חניונים ולהשתמש באביזרים מתאימים.

תמרורים ואביזרי בטיחות לחניונים

יש מספר סוגים של אביזרים בהם משתמשים על מנת לאפשר התנהלות בטיחותית, נוחה ויעילה בתוך חניונים:

א. שלטים ותמרורים

זהו האמצעי הבסיסי ביותר. יש להציב את השלטים לפי הנחיות משרד התחבורה ועל פי התקנות הקבועות בחוק. סוג אחד של שלטי הכוונה ושל תמרורים מוצב בכניסה לחניון, סוג שני בתוך החניון וסוג שלישי ביציאה. שלטים מן הסוג הזה מאפשרים גם מעקב ופיקוח אחר חניונים בתשלום. בתוך מבנים משותפים ניתן להיעזר בשלטי הכוונה לצורך מודיעין והדרכה או לטובת פירוט הסדרי חניה ופרסום הודעות.

ב. אביזרי בטיחות

יש שורה ארוכה של אביזרי בטיחות המשפרים משמעותית את ההתנהלות בתוך חניונים של מבנים משותפים. בין היתר כדאי להתייעץ עם חברות מקצועיות לגבי הצבת מראות פנורמיות בלתי שבירות, פסי האטה, פסי או אבני בלימה, זווית להגנה על קיר, עמודונים גמישים לחסימת מקומות חנייה שמורים ופינות הגנה ישרות או עגולות.

אביזרי הבטיחות מיוצרים לפי תווי תקן בינלאומיים והם נבדקים בתנאים קיצוניים. עלות אביזרי הבטיחות משתלמת בטווח הקצר והארוך היות והיא חוסכת עוגמת נפש עבור דיירי הבניין המשותף.

ג. סימון וצביעה

אי אפשר להכין חניונים משותפים לתנועה של מאות ואלפי רכבים ללא סימון וצביעה. יש לסמן את הכבישים עם צבעים ייעודיים, עמידים ואמינים. חשוב לתאם בין סוג הסימנים והצבעים על גבי הכביש לבין אביזרי הבטיחות והתמרורים. מומלץ לתאם צביעת כביש מיד אחרי שמסיימים לבנות את החניון ולסלול את דרכי הגישה, אך ניתן לעשות זאת גם בהמשך ובכבישים משובשים.

ממה נובע הצורך בשילוט חניונים?

הצורך בשילוט חניונים נובע ממספר תהליכים המתרחשים במקביל. ראשית, חניונים ללא שילוט ותמרורים לא מאפשרים התנהלות יעילה מבחינת הנהגים. שלטים הם הדרך היחידה לספק מידע לנהגים ולהזהיר אותם מפני פניות חדות, מעברים צפופים, סכנות וכן הלאה. שנית, הצורך בשילוט נובע מהרצון לפקח על חניונים ולגבות תשלום על השימוש בהם.

יש הרבה חניונים משותפים בהם חלק מהחניות מושכרות לבעלי רכבים שאינם דיירים בבניין. מבחינת בעל החנייה, השילוט הוא פתרון מצוין לסימון מקום חנייה מסוים וגביית תשלום עבור השימוש בו.

לסיכום

מי שנכנס לחניון גדול של בניין משותף מכיר היטב את הצורך בשלטים ייעודיים. שלטים אלו מוצבים לצד תמרורים, אביזרי בטיחות ופתרונות סימון וצביעה במטרה להציל חיים ולשמור על הנהגים.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים